lördag 30 juli 2016

Färdigtrallat

"Det tog sin tid, men nu har han pissat färdigt", säger Röde Orms kaveri Toke sedan han fått livet av Dyre (kaveri till Sigtrygg, som samtidigt slåss med Röde Orm).

Det tog sin tid, men nu har jag trallat färdigt. Det började smaka lite trä på slutrakan. Inte utan tillfredsställelse kunde jag igår konstatera att jag räknat virkesmängden rätt - över blev ca 2% av bortåt 1400 meter!


Dags att börja anlägga gräsmatta

Sandlåda för boaormar?




Citatet ovan påminner mej om att Frans G. Bengtssons samlade verk brann upp - de enda böcker jag tog med mej till den nära sjuåriga vistelsen i Holland. Finns numera varken på antikvariat eller i bokhandlar - det blir väl att leta reda på enstaka exemplar. Andra böcker saknar jag inte (så mycket), men Bengtssons essäer kunde man läsa om och om igen - för att inte tala om Röde Orm och Karl XIIs levnad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar