lördag 24 september 2016

Enfin!

Igår kunde konstateras att betongplattan inte bara är torr, den är alldeles synnerligen tillräckligt torr, så murarna rycker in på måndag för att fixa våtutrymmena. Samtidigt blev köket klart, så nu gäller det att börja lägga golv.

I bilen har jag haft en massgrav för alla de kvitton jag samlat på mig från Bauhaus, K-rauta och Käringmossens soptipp.  Nu tog jag mig samman och förde in summorna i det för ändamålet anskaffade lilla häftet.



Ännu återstår att räkna ut slutsumman, men det får anstå tills allt är färdigt.

 I går kom också räkningen på myllan för gräsmattan - den hade jag saligen glömt, för leveransen skedde för en månad sedan. Under tiden har gräset och vitklövern gjort sitt, så det börjar se ganska bra ut.



I sanningens namn ska medges att det huvudsakligen är havren som syns - den är ettårig och insådd mest för att under hösten hålla besökande lastbilar borta från det spirande gräset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar