måndag 29 augusti 2016

Slutspurt utomhus

Söndagen ägnades åt installation av bevattningsanläggningar. Jag har en pump nere i sjön för att spara på borrbrunnen då gräsmattan behöver vatten (visserligen har borrbrunnen aldrig visat tecken på att sina, men bättre att ta det säkra för det osäkra).
Då jag byggde mitt första hus minns jag att vi ondgjorde oss över en av de tre rörmokarna - hans huvuduppgift verkade vara att köra i skytteltrafik för att hämta felande länkar och rörstumpar. Likafullt blev resultatet ganska vämjeligt, skarvar och vinklar på alla möjliga ställen.

Senare har livet lärt mej att felande delar hör till rörläggandets natur. Hur man än planerar måste man improvisera och "write the rules as you go along".

Nu gällde det bara plaströr men........





Slutet gott, allting gott. Nu finns det en anslutning i varje hörn av huset så man inte behöver tiotals meter trädgårdsslang.



Medan murarna fixade skorstenen grävde jag ännu ner ledningen som ska se till att Bää-Bää (robotgräsklipparen) håller sej inom sitt revir.

Jobbet fortsatte i morse, och jag fick också gräset sått innan regnet tog över. Ganska bra tajming, slutet av veckan ska bli varmare.

Nästa gång det blir bilder på gräsmattan förväntas den vara grön, inte svart. Nu är praktiskt taget alla utomhusjobb gjorda, dags att flytta fokus till inredning. Kakelugnen blev också klar, den får premiäreldas om en vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar