torsdag 26 maj 2016

Mera om Kadaverberget

Med åren blir (känns?) kadavren allt tyngre, så jag var tvungen att såga av den asp som fallit över rutten upp på kadaverberget. Jag orkar ännu dra upp rådjuren (här en bock från Ring III) men hjortarna är det si och så med. Med mönkijän (heter fyrhjuling på svenska men det gäller bara i tidskriften Skogsbruket) går det som en dans.


Hjorten jag lade ut förra veckan har inte attraherat annat än en fuling till mårdhund. Jag hade hoppats få fina bilder på viltkameran av svärmar av korpar och kråkor, men de lyser med sin frånvaro. Korpen gör nog en sväng över bygget alla dar men tycks inte bry sig om kadavren.

Bildkvaliteten si och så - det är viltkamerans fel
 Mårdhunden har något slags projekt på gång, den har på en vecka lyckats dra hjorten ett par meter "hemåt".


Mellan verserna hinner jag i alla fall bada bastu. Tyvärr gör bilden inte rättvisa åt tallstammarna som lyser röda i kvällssolen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar